B+E=R (BROSSA + ESPAI = RECICLATGE)
Impulsar un canvi en la legislació que obligui a que cada nou edifici construit tingui espais integrals preparats per facilitar el reciclatge.
EL VENDRELL – Pau Casals – 6è A
PENJAR CUBELLS DE RECICLATGE
Dissenyar bosses que es puguin penjar a la paret. Han de tenir dues nanses grans per portar-les als contenidors i dues de petites per pen- jar-les a la paret.
EL VENDRELL – Marta Mata – 6è B
LA COMODITAT DEL CALAIX RECICLADOR
Portar a terme una acció de sensibilització utilitzant cartells convidant les llars a fer-se el seu propis calaixos de reciclatge.
CALAFELL – Mossèn Jacint Verdaguer – 6è A
El Xof i el Súper Xof
Dissenyar dues màquines que ajudin a reduir l’espai que ocupen els residus, estalviar bosses de plàstic i el reduir nombre de viatges als contenidors. La primera de les màquines serviria per aixafar els envasos (el Xof) i la segona per aixafar paper i cartró (el Super Xof).
SANTA OLIVA – La Parrellada – 6è B
La BOP-RAS Bossa Paper Velcro
Proposem enganxar una tira de velcro adhesiu a la porta de la cuina. A qualsevol bossa de roba de casa hi posem l’altra part del velcro i ho enganxem. Ho omplim amb el paper per llençar i quan estigui plena reciclem i, la bossa, la reutilitzem.
EL VENDRELL – Àngel Guimerà – 6è A
Efecte multicolor!
Entregar a cada família un kit de contenidors per a totes les fraccions de residus i un imant informatiu. Aquest material es cobrarà a través d’impostos l’any 2015, i si el reciclatge augmentés s’ofereririen premis i descomptes en els impostos de l’any següent
BELLVEI – La Muntanyeta – 6è B