free1_landing-12

FLASHMOB “RECICLAR ÉS DIVERTIT”

Consisteix en engrescar a la comunitat educativa i a tots els habitants d’Albinyana a participar en el Flashmob que hem començat a preparar.

ALBINYANA – Joan Perucho – 5è

3er A L’ATAC

Consisteix en un joc de taula el qual hem de dur uns residus, una totalitat de 4, cap a la fàbrica d’EcoBP fent diverses proves. Aquestes són: què soc, fem el mim, la paraula prohibida i Cuidem el mar. Guanyarà que arribi primer a la fàbrica d’EcoBP amb els quatre residus.

BANYERES DEL PENEDÈS – Mare de Déu del Priorat – 5è B

QUAN SURTIS DE CASA PER PASSEJAR O TREBALLAR, VES A RECICLAR!

Consisteix en què si surts de casa t’emportis la bossa.

CALAFELL – Santa Creu – 5è A

CAMPAMENT RECIDIVER

És un campament que es diu “Recidiver” on farem activitats per aprendre a reciclar en família. Les famílies poden passar-ho be gaudint de l’entorn i participant en diferents activitats com:
“A JUGAR”: Aprenem a distingir els contenidors que hi ha i a diferenciar els tipus de deixalles.
“PAPER RECICLAT”: Fabricarem paper de manera diferent amb tot tipus de material (paper utilitzat, cartró, paper de diari…)
“JOGUINES RECICLADES”: Construirem joguines amb materials reciclats, plàstic, cartró, vidre, metalls, teles i joguines velles…
“SORTIDES PER L’ENTORN”: Farem petites sortides per boscos i platges, i aprofitarem per deixar més net el nostre entorn.

CALAFELL – Vilamar – 5è

CONTENIDOR PORTÀTILS

Fem aquesta idea perquè és econòmic i son fàcils de trobar els materials. També serveix per augmentar el reciclatge. És una idea sana, és divertida… També serveix per al cotxe i el patinet.

LA JUNCOSA DEL MONTMELL – Teresa Godes i Domènech – 4t i 5è

CONTENIDORS AMB RODES

Utilitzar motxilles de rodes per portar-ho als contenidors perquè sigui més fàcil portar la brossa. Les motxilles-contenidors s’hauran d’acceptar amb materials adequats per posar-hi la brossa corresponents.

EL VENDRELL – Pau Casals – 5è B

AJUDEM A RECICLAR!

Hem constatat que moltes vegades són els nens els que van a llençar la brossa i no arriben al contenidor; a les persones grans els fan mal els braços i els costa fer l’esforç de llençar la brossa. Hem pensat que es podrien demanar voluntaris entre els nois i noies que han participat al projecte i que, per torns, es posessin al costat dels contenidors a les hores que s’hi pot llençar brossa per ajudar a qui ho necessiti.

EL VENDRELL – Pau Casals – 5è C

HORARI DE RECICLATGE

Que a cada barri hi hagués un horari on poses el que cada dia s’ha de reciclar. A les portes dels edificis hi hagi un contenidor petit.

EL VENDRELL – Àngel Guimerà – 5è A

RECICLA I GUANYA

Posar màquines de vending que funcionen a la inversa. Es a dir, màquines en les quals si per exemple fiques una llauna gastada et retorna diners, o et dona crèdit o punts per gastar en altres llocs.

EL VENDRELL – Àngels Garriga – 5è A

DISTINTIU “CASA VERDA”

S’atorga a les cases que reciclen. És un distintiu que es posa a la façana. Respon al frè de la mandra.1. Vas a l’Ajuntament i demanes el distintiu2. Un equip d’inspecció ve a la casa a valorar l’organització de la brossa
3. Si la revisió és positiva et donen el distintiu
4. L’Ajuntament truca a la Generalitat i els hi fa descomptes (50%) i la casa serà molt coneguda
Si moltes cases tenen el distintiu es farà dir: “El Poble Verd”.

LLORENÇ DEL PENEDÈS – Les Cometes – 5è A